Nástroj pro tvorbu adventur WME

9.00 avg. rating (88% score) - 5 votes

Pokud vás už někdy napadlo vytvořit nějakou hru, jstě oceníte sadu nástrojů pro tvorbu adventur Wintermute Engine Development Kit.

Wintermute Engine Development Kit je sada nástrojů pro tvorbu a spouštění grafických “point&click” adventure her a to jak tradičních 2D, tak moderních 2.5D her (3D postavy na 2D pozadích). Sada obsahuje interpreter her (Wintermute Engine, nebo WME) a grafické nástroje pro vytváření a správu vlastního obsahu hry (WME nástroje). Dále obsahuje dokumentaci (zatím jenom v angličtině), ukázková data a předpřipravené šablony.

Rozlišení a barvy

Engine podporuje v podstatě jakékoliv rozlišení. Vaše hry mohou hraničit od retro-rozlišení 320×200 až po moderně vyhlížející 1024×768 (i více).
Podporovány jsou barevné hloubky 16 bitů (hicolor) a 32 bitů (true color). Hráč si sám může zvolit barevnou hloubku, odpovídající výkonu jeho počítače; konverzi barev zajistí engine automaticky.

Vykreslovací subsystém

Jelikož už jsou dnes 3D akcelerované videokarty standardem, WME dokáže využít 3D akcelerace pro rychlé vykreslování 2D grafiky ve vysokém rozlišení i s grafickými efekty, jako je průsvitnost, alpha-blending a antialiasing.
Na starších počítačích dovede WME běžet v takzvaném “režimu kompatibility”, který sice 3D akcelerátor nepožaduje, nicméně pokročilé grafické efekty jsou vypnuty.

Vývojářské nástroje

Pro zrychlení vývoje nabízí WME sadu grafických nástrojů pro návrh jednotlivých scén hry, animací a pro správu souborů hry. Nástroje interně využívají pro vykreslování přímo herní engine, takže mohou nabídnout opravdový WYSIWYG 🙂
Momentálně je ve vývoji nová generace podpůrných nástrojů.

Podporované formáty souborů

Engine vám umožňuje používat různé druhy souborů pro grafiku a zvuky. Kromě toho používá vlastní formáty souborů pro definování herních objektů.
Podporované grafické formáty: BMP, TGA, PNG a JPG.
WME podporuje PNG a TGA soubory s alfa kanálem.
Podporované zvukové formáty: Ogg Vorbis (OGG) a WAV.
Ačkoliv WME nepodporuje formát MP3 kvůli licenčním komplikacím, formát Ogg Vorbis je jeho více než rovnocennou náhradou.
Tyto zvukové formáty lze použít jak pro zvukové efekty, tak pro hudbu. Velké zvukové soubory jsou během hraní “streamovány” z disku a nezabírají zbytečně paměť.
Kromě toho umí engine přehrávat video ve formátu Ogg Theora a AVI, včetně automatického zobrazování titulků (formát SUB).

Skriptovací jazyk

WME nabízí flexibilní, objektově orientovaný skriptovací jazyk, pomocí kterého jste schopni do hry začlenit téměř jakoukoliv vlastnost či hádanku. Všechny herní objekty nabízejí sadu metod a atributů, které vám umožňují snadno ovládat herní engine. Také je možné vytvářet vlastní objekty a upravovat vestavěné metody.
Skriptovací jazyk používá běžnou syntaxi, podobnou jazyku C, podobně jako JavaScript, C++, C#, Java či PHP. Znáte-li některý z těchto jazyků, můžete okamžitě začít psát skripty pro WME.

Paralaxní skrolování

Paralaxní skrolování více vrstev scény je přímo podporováno herním enginem a nástrojem pro návrh scén. Není třeba jej dodatečně skriptovat.

Balíky

Než je hotová hra distribuována, může být zabalena do jednoho nebo více “balíků”. Balík obsahuje všechny soubory hry ve zkomprimovaném tvaru. Můžete si zvolit, že chcete rozdělit hru do více balíků, například pokud chcete zvlášť nabízet vlastní hru a zvlášť zvuky, nebo vydáváte-li hru po jednotlivých kapitolách.
Balíky mohou mít různou prioritu; toho lze využít třeba při vydávání opravných patchů. Balík – patch bude obsahovat pouze změněné soubory a bude mít vyšší prioritu, než původní balíky hry. Engine pak použije přednostně změněné soubory.
Během vývoje není třeba balíky kompilovat. Engine dokáže pracovat přímo nad zdrojovými soubory, což ulehčuje vývoj a ladění hry.

Podpora pro 3D postavy

WME obsahuje podporu pro real-time 3D postavy. To umožňuje WME vývojářům vytvářet moderní adventure hry, které kombinují 2D prostředí s 3D postavami (tzv. 2.5D hry), jako jsou například Syberia či The Longest Journey. Více informací o podporovaných možnostech a požadavcích naleznete v dokumentaci k WME. Ke stažení je připraveno také jednoduché demo.

Vrstva pro tvorbu uživatelského rozhraní

Pomocí několika základních stavebních prvků (jako jsou okna, tlačítka atd.) můžete sestavit komplexní uživatelské rozhraní pro vaši hru. Například okno pro nahrání/uložení hry, okno nastavení, inventář a podobně. Všechny ovládací prvky jsou plně “skinovatelné”, tudíž můžete změnit jejich vzhled tak, aby odpovídal stylu vaší hry.

Podpora lokalizace

WME vám umožňuje přeložit hru do jiných jazyků. Lokalizace není omezena pouze na texty, lze vytvořit lokalizační balíky pro jednotlivé jazyky, které budou obsahovat přeloženou tabulku textů, písma, grafiku nebo dokonce dabing v jiném jazyce.

Podpora usnadnění

WME nabízí několik možností usnadnění pro zrakově postižené hráče. Jednak je možno zapnout přesměrování psaného textu do hlasového syntezátoru, takže hráč nemusí číst titulky, které jsou často příliš malé, nebo mizí příliš rychle. Dále je možné pomocí klávesové zkratky zvýraznit aktivní místa na obrazovce, jejichž nalezení může být pro zrakově postiženého hráče leckdy obtížné. Poslední možností je možnost kdykoliv pozastavit hru pomocí klávesové kombinace Ctrl+Mezerník, takže hráč může v klidu dočíst titulek či prozkoumat scénu, aniž by mu něco uteklo.

Komunita

Přátelští lidé na WME fóru jsou vždy ochotni vám podat pomocnou ruku (a stočit jakoukoliv diskusi mimo téma 🙂

Stálý vývoj

WME je neustále vyvíjeno. Updaty s novými funkcemi a opravenými chybami jsou zveřejňovány prostřednictvím WME fóra. Program Project Manager navíc umí automaticky zjišťovat nové verze na internetu, takže si můžete stáhnout update okamžitě po jeho zveřejnění.

A spousta dalších drobností

  • jednotlivé snímky animace mohou vyvolávat události ve skriptu
  • obrázky s náhledy pro uložené pozice
  • žádný vestavěný limit na počet herních objektů
  • možnost spustit hru přímo z CD (uložené pozice se pak ukládají do složky “Dokumenty”)
  • podpora pro externí DLL pluginy
  • …a další

Domovská stránka: dead-code.org

Příchozí vyhledávací fráze:

buffy

Jsem příznivec starých her, které postupně mizí z digitálního světa. Proto provozuji archiv českých a slovenských textových her www.textovky.cz nebo server o českých a slovenských hrách www.cshry.cz. Pokud máte nějakou českou či slovenskou originální hru, rádi byste ji měli v našem archívu, určitě se ozvěte.

You may also like...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.